Ölmstad IS

Coronavirusets effekter på samhället slår hårt mot svensk idrotts ekonomi och självklart så även mot Ölmstad IS. Som alla andra så vet vi inte hur detta kommer att sluta. Föreningens ekonomi har redan påverkats negativt av viruset och vi befarar att detta kommer fortsätta under året. Eller om ni vill bli medlem så går ni in på http://olmstad-is.se/member och stödjer oss den vägen. Vi ser gärna fram emot fler medlemmar som vill vara med och bidra till Ölmstad IS och bygdens utveckling. Vi kommer kämpa vidare för att fortsätta bedriva vår verksamhet i alla sektioner vidare samt att försöka utveckla och driva klubben vidare in framtiden med mer och fler möjligheter att träffas och motionera. Vi har många planer och projekt men behöver hjälp både ekonomiskt men även annan hjälp som ledare, funktionär eller hjälpa till att hålla Öis gården ren och levande. Vi är inte en förening i kris. Ölmstad IS är en anrik förening som bildades 1936 och vi kommer fortsätta att vara en viktig del av Ölmstad i många år till. Utan våra medlemmar och supportrar är vi däremot ingenting och vi hoppas att många vill sluta upp och hjälpa föreningen när det går tungt. Tack för ditt stöd!

07 maj

Casten von Otter