Gimo RK

Vi vill att Gimo Ridklubb ska fortsätta finnas! Just nu står vi inför en väldigt svår ekonomisk situation. Att vi hamnat här har flera orsaker, vilket började under pandemin och fortsatte med året då hästarna fick kvarka i 2 omgångar. Detta grävde hål i vår ekonomi. Hål som varit mycket svåra att fylla igen. Den olyckliga situationen som uppstod i våras med tidigarelagt terminavslut förvärrade situationen och nu ser vi (som så många andra ridskolor) att många barnfamiljer inte råd att låta sitt barn rida på ridskola längre. Det gör att vi har färre ridande och trots att vi minskar ner med hästar så är det fortfarande så att de hästar vi har, kostar i uppstallning och omvårdnad. Kommunen har hjälpt till men det räcker inte. Vi behöver få ihop 200 000 kronor fram till årsskiftet. Det vore en enorm förlust för kommunen om ridskolan måste lägga ner och försvinna. Så nu vädjar vi till alla att bistå oss. Ingen summa är för liten för att hjälpa oss. Vi har självklart sponsorspaket om man vill, men alla bäckar små gör skillnad. Man kan stötta oss på fler sätt, ett sätt är genom att börja rida hos oss, ett annat är att delta på någon av våra aktiviteter, handlar när vi säljer saker eller skänker din tid. Att du skänker en slant här är också ovärderligt! Tack för ditt stöd!

17 okt

17 okt