FBC Bollnäs

Genom att möjliggöra och underlätta en strategisk verksamhet för föreningen som innehåller elit samt breddidrott har vi nu bildat FBC Bollnäs Pandemistödet. Syftet med organisationen är att styrka klubbens ekonomi. Med en god ekonomi kan vi stärka våran Elitverksamhet samt stärka våran Breddverksamhet. Pandemin har slagit väldigt hårt mot oss idrottsföreningar. Vi har tappat uteblivna publikintäkter, utebliva sponsorer men framförallt det allra tråkigaste att vi har tappat väldigt många barn och ungdomar som har slutat idrotta p.g.a pandemin. Genom FBC Bollnäs Pandemistödet kommer då pengarna att användas för att stärka våran Elitverksamhet samt Breddverksamhet. Vi kommer lägga hårt arbete på utbildning och rekrytering för att stärka våran Breddverksamhet. Vi kommer även jobba hårt för att få tillbaka en rödtråd inom föreningen. Parainnebandyn och Bollnäs Tillsammans "integrationsprojekt" är också något som vi vill komma tillbaka till som vi hade före pandemin. Varje krona gör skillnad!

Insamlingen är avslutad

20 maj