Askeröds IF

Askeröds IF är en förening som mår mycket bra. Vi driver många projekt och just nu kämpar vi för att förverkliga en konstgräsplan i Askeröd. Detta skulle innebära att vi kan ha vår verksamhet igång året runt på hemmaplan och slippa förlägga vinterträningen till Hörby. Därför vänder vi oss till föreningens medlemmar, privatpersoner, näringsliv, kommun och till er som har ett klappande hjärta för bygden och Askeröds IF. En konstgräsplan är beräknad att kosta ca 5,8 Mkr. Allmänna arvsfonden har beviljat ett bidrag på 3,9 Mkr. Svenska Fotbollförbundet bidrar med 35 tkr. Återstår att samla in drygt 1,8 Mkr. Detta avser vi göra genom en insamling/sponsring under tiden 1 november – 31 december. Det betyder att man har en möjlighet att vara en pusselbit i projektet genom att köpa valfritt antal kvadratmeter, m2, av planen. 1 m2 kostar 1 000 kr. Du väljer själv hur många m2 du vill köpa, samt om du önskar vara anonym eller namngiven i projektet. Om du anger ditt namn ger du också ditt samtycke till att vi publicerar ditt namn på vår hemsida och på skylten. Du väljer själv om det ska stå ’Familjen Svensson’, ’Sven Svensson’ eller ’Club 75’. Du kan även välja att anges med ’Anonym’. Ta chansen att för alltid synas som en bidragsgivare på den skylt som kommer att finnas i anslutning till planen och på en lista på vår hemsida, www.askerodsif.se Tänk dig in i situationen då du en dag i sällskap med ditt barnbarn eller en affärsbekant besöker Askeröd och du visar skylten med namnen på dem som vill trygga en framtid för Askeröd och Askeröds IF! Du kan välja att betala enligt följande; Bankgiro: 423–1023 Swish: 123 671 9025 Märk betalningen med ’namn på skylten’. Insamlingen kommer löpande att redovisas på vår hemsida. Om ert namn saknas eller är felstavat är det viktigt att ni hör av er till askerodsif@horby.nu Om vi mot förmodan inte ror projektet i hamn kommer pengarna att återbetalas. Askeröd och Askeröds IF tackar på förhand för ert stöd!

Insamlingen är avslutad

28 dec